Sosiale medier selger ikke til kunden rett foran deg

Sosiale medier selger ikke markedsmateriell til kundes rett foran deg

Mange bruke Facebook til å kommunisere med sine kunder. Dersom vi ser bort i fra den menneskelige kapitalen og tiden som brukes for å utføre arbeidet, kan digitale kanaler kan gi en tilnærmet gratis metode å kommunisere med kunder. Selv om dette har sin plass økonomisk og strategisk, kan det være utfordrende å oppnå ønskede resultater når det gjelder selve gjennomføringen. Sørger du for at alt ligger til rette for konvertering når kunden står der ansikt til ansikt, slik at du når dine mål? Da gjør du mye riktig.

Det trykte ord oppleves fortsatt som mer fortrolig enn det du leser på internett eller hører på radio. Dette bygger på: «Om noen har brukt så mye tid og ressurser på å lage det, må det være viktig.»  En av de eldste medium for annonsering er hva du hører fra andre gjennom munn-til-munn metoden. Dette er faktisk metoden som startet «markedsføring». Selv om du leser dette på internett tør vi påstå at hands-on markedsføring har sin plass i ditt markedsbudsjett.

På dette grunnlaget blir sosiale medier ofte blir brukt som supportkanaler for å underbygge, støtte opp om, oppfordre til diskusjon og spredning av ditt buskap. Sosiale medier er uten tvil en flott plattform å engasjere seg med kunder og bygge en ramme rundt et event. Metodene er effektive men utfordrende da det forventes at du er tilstede 100%. Gjør du det riktig vil du få mye positiv omtale.

Du bruker kanskje sosiale medier i din bedrift. Alle vet nå hvor og når det skjer. Hva så? Ikke glem at kundene lever i den virkelige, fysiske verden. Derfor bør du vurdere å bruke markedsmateriell i tillegg til digital markedsføring. Du står på en messe med tusen kunder i lokalet som forundrende går rundt og kikker på alt og ingenting. Da hjelper det lite å poste en oppdatering på Facebook.

Takheng og Vindusheng fra Markedsmateriell.no
Takheng og vindusheng gir god synlighet, er lette å plassere og skaper blikkfang.

Sørg for at kunden ser deg
Et tydelig budskap gjennom markedsmateriell påvirker kundens kjøpsvalg uten at de føler kjøpepress. Kunden kan fordøye informasjonen på avstand. Vi mennesker prosesserer visuelle inntrykk opp til 60.000 ganger raskere enn å lese en tekst. Hjernen suger til seg informasjon gjennom øynene hele tiden. Gjennom visuell profilering når ditt budskap potensielle kunder i ekspressfart, både bevisst og ubevisst. Det beste av alt er at dette skjer før du i det hele tatt har rukket å snakke med kunden. Fantastisk!

Markedsmateriell som bannere, rollup, beachflagg og gatebukker er effektive og populære produkter for både store og små bedrifter. Du bør bruke markedsmateriell fordi dette er produkter som er skapt for synlighet og for å fange kundens oppmerksomhet. Det er effektivt fordi produktene har stor flate med plass til budskapet ditt. Med riktig markedsmateriell får du maksimal synlighet som passer ditt budsjett. Det er god økonomi.

Et annet eksempel er verdien som skapes av organisk spredning. Tenkt deg at du har vært på messe. Etter gjennomføringen har du, dine kunder og alle besøkende tatt masse bilder og video fra din messestand. Alle bildene og videoene inneholder ditt markedsmateriell med din logo og ditt budskap. Dette kan du publiserer på websiden din, Facebook og andre sosiale medier. Det betyr gratis reklame for deg og dermed merverdi av investeringen.

Bruk av markedsmateriell fungerer fordi du treffer kunden der de er. Du gjør deg synlig og treffer kunden i øyeblikket. Bruk av riktig verktøy kan tiltrekke kunder i din målgruppe og skape en profesjonell ramme. Opplevelsen av din merkevare styrkes og sjansen for salg blir større. Du får kanskje bare en sjanse. Sørg for at du har optimal sjanse for å lykkes.

Messeutstyr messevegg messebord messetelt messedisk messebanner messesystem popup messeutstyr fra Markedsmateriell.no
Sørg for å være synlig der kunden er. Et godt tips er f. eks messevegger og rollup, som kan brukes over alt, i butikken, på senteret eller på kontoret.

Det er mange aktører i markedet og det er et hav av markedsmateriell å velge mellom. Fra reklamebannere, rollup, beachflagg, messevegger og messeutstyr til bilreklame, vindusdekor, gatebukker, giveaways og mye mer. Utvalg og kvaliteten varierer fra bedrift til bedrift. Ditt markedsbudsjett er viktigst for nettopp deg. Du vil ha mest mulig for dine penger. Du skal derfor forvente mye tilbake av din leverandør.

Et godt tips er å velge en leverandør av markedsmateriell som har fokus på kundeservice, kvalitet og kundeservice. Ikke se deg blind kun på pris. Det er relativt små prisforskjeller i markedet og du vil få mye igjen ved å velge en langsiktig samarbeidspartner. Mange tilbyr volumrabatt og rammeavtaler som kan gi ekstra fordeler til deg. Spør du ikke får du ikke svar. Ta kontakt med leverandøren og spør om de tingene som er viktigst for deg. Er de lett tilgjengelig? Har de rask levering over hele Norge? Har de egen produksjon og kvalitetsprodukter de står inne for? Nevnte jeg kundeservice?

Oppblåsbare produkter med reklame logo målbue portal telt og mer fra Markedsmateriell.no
Oppblåsbare produkter gir maksimal eksponering, god synlighet og tiltrekker seg kunden gjennom sitt blikkfang.

Hvem er vi?
Markedsmateriell.no er totalleverandør av markedsmateriell, messeutstyr og profileringsmateriell til bedrifter i Norge. Vi har rett fokus på kundeservice, priser og kvalitet. Vi er genuint opptatt av at du skal lykkes med ditt markedsmateriell og ha en solid partner som leverer langsiktig kvalitet. Derfor står vi på for deg slik at du garantert skal bli fornøyd.

Ring oss på telefon 48 32 72 22, send en melding eller send oss en epost. Vi er her og hjelper deg med alt du trenger til profilering.

Legg igjen en kommentar